راه اندازی فروشگاه اینترنتی: چه کنیم و چگونه؟

بر اساس آمارهای توسعه و بازرگانی سازمان ملل متحد، ارزش کنونی تجارت الکترونیکی چیزی بالغ بر ۲۲ تریلیون (۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) دلار است و این رقم همچنان به رشد خود ادامه می دهد. به همین دلیل است که امروزه شاهد افزایش فروشگاه های آنلاین هستیم.

مصرف کنندگان، سرعت، آسانی و راحتی سفارش آنلاین را ترجیح می دهند؛ چنین به نظر می رسد که دوست دارند راحت بنشینند و منتظر رسیدن محصول خود باشند. جالب اینجا است که به نظر نمی رسد هزینه ای که برای ارسال کالا پرداخت می کنند آنچنان برایشان اهمیت داشته باشد؛ استرس کمتر در برابر اندکی هزینه، معامله بدی برای آنها به نظر نمی رسد.

بنابراین، بله؛ برای هر کارآفرین بلندپروازی که بخواهد یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کند، فرصت کسب درآمد هنگفتی وجود دارد. اما چگونه شروع کنیم؟

بهترین نقطه برای شروع

خوشبختانه همینطور که افراد بیشتر و بیشتری به دنیای تجارت الکترونیکی قدم می گذارند، منابع بیشتری برای کمک در این زمینه در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. متاسفانه:

  • بسیاری از اطلاعاتی که ارائه می شود بی فایده است
  • شاید حجم زیاد اطلاعاتی که چه بسا متناقض هم باشند شما را گیج کند
  • احتمالا با بررسی این منابع، بیشتر دچار تردید می شوید.

بنابراین، بیایید در ابتدا واضحات را توضیح بدهیم. یک فروشگاه آنلاین اساساً از سه مولفه تشکیل می شود:

 

  1. پلتفورم یا نرم افزار

پلتفورم های تجارت الکترونیکی متعددی وجود دارند که از آن جمله می توان به پرستاشاپ، ووکامرس، اُپن کارت و مَجِنتو اشاره کرد. پلتفورمی را انتخاب کنید که راه اندازی و کاربری آسانی داشته باشد و خودتان با آن راحت باشید. ترجیحا از پلتفورم های شناخته شده، مانند نمونه های بالا استفاده کنید تا از نظر پشتیبانی، امنیت و توسعه امکانات آن محدودیتی نداشته باشید.

  1. درگاه پرداخت

برای انتخاب درگاه پرداخت، به دنبال بانک یا شرکتی باشید که امنیت بالایی داشته باشد، پنل فروشندگان کاملی را در اختیار شما قرار بدهد و سریع ترین و بهترین پشتیبانی ممکن را ارائه کند.

 

  1. ساز و کار ارسال

چه در فروش محصولات فیزیکی و چه محصولات مجازی، باید اطمینان پیدا کنید که مشتری آن چیزی که به خاطرش هزینه می کند را دریافت می کند، و البته آن را به موقع هم دریافت می کند. بر اساس یک نظرسنجی، هشتاد و هفت درصد از خریداران آنلاین، سرعت ارسال محصول را به عنوان یکی از مولفه های اصلی برای خرید مجدد از برند ذکر می کنند. بنابراین، برای بیشتر مشتریان، سرعت از قیمت مهم تر است.

نظرات

ارسال نظر